domingo, 11 de noviembre de 2012


Síntesi del debat de la PAC 1.

En aquest debat vaig escollir dos temes totalment diferents. Un més centrat en el món de l'educació com és el fil"Aprendre fent"i per altra banda vaig escollir un fil més filosòfic o més centrat en la subjectivitat depenent de la situació en que trobis com és el fil de"La intel·ligència de la nevera i altres fractures".

D'aquest dos temes he tingut que defensar la posició sociodeterminista i que suposo que com tothom en moltes coses estàs d'acord i en altres no; de tota manera crec que he tingut sort perquè estic més posicionat en la banda sociodeterminista.
Després d'acabar el debat m'agradaria ressaltar una idea o conclusió que he tret de cada fil:
- Del fil "aprendre fent" m'ha agradat molt la idea que el professor es converteix en guia de l'alumne i que a la vegada ha de conèixer les TIC però no ha de ser un expert sinó un gran dinamitzador que porti a cada alumne de manera individual a trobar les eines digitals més apropiades a les seves necessitats.

- Pel que fa al fil de la "Nevera", malgrat la poca gent que hem participat em quedo amb la conclusió que realment les tecnologies tenen ideologia i no existeix la neutralitat. La defensa d'això és realment subjectiva depenent en la banda on un es trobi.

A banda de les reflexions fetes sobre el tema voldria destaca l' esforç que suposa fer un debat d'aquest tipus i a la vegada l'aprentatge que fas utilitzant aquesta metodologia. Realment crec que s'aconsegueix l'aprenentatge significatiu. Per a mi ha estat una experiència molt positiva com a metodologia d'aprenentatge relacionada a l'hora amb la utilització de les TIC. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario